Robin Berntsen. Foto Bjørn Lockertsen |
I det siste ser man at en del dagligvarehandel tørr å satse bredt på øl. Det er ikke lenger de tradisjonelle bryggeriene som Ringnes, Aas eller Hansa som står i hyllene.
Det siste skuddet på stammen i den såkalte ”kampen mot vin”
i dagligvare handelen er Eide Handel rett utenfor Tromsø. I følge avisa Nordlys, så har de nå over 100
sorter øl. ”Synderen” for det, er det nye butikksjefen Robin Berntsen. Han
kommer fra Mack Bryggerier, hvor han har hatt en fartstid på over 10 år som
selger og salgssjef.
Han sier til Nordlys at det brede utvalget har ført til en
markant økning av ølsalget og at satsningen de har gjort ikke kunne ha blitt
gjennomført uten den store etterspørselen de nå opplever.
Han mener at de siste årene har vin vært veldig populært,
men med et større øl utvalg, så vil folk veldig gjerne prøve forskjellig øl.
-Jeg har sett at folk bruker opp til en halvtime for å se gjennom hyllene.
Nå mener Robin Berntsen det er på tide at folk som ikke er
bereist i ølets verden, prøver ut forskjellige ølsorter – også når de skal
spise.
– Folk er ikke like flink til å eksperimentere med ulike
ølsorter til mat.
Jeg håper at flere dagligvarebutikker tørr å satse like
bredt som Robin Berntsen og Eide Handel. De viser jo at den satsningen
fungerer.
Eide Handel. Foto:Bjørn Lockertsen |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar