torsdag 10. januar 2013

Eide Handel satser på øl.

Robin Berntsen. Foto Bjørn Lockertsen

I det siste ser man at en del dagligvarehandel tørr å satse bredt på øl. Det er ikke lenger de tradisjonelle bryggeriene som Ringnes, Aas eller Hansa som står i hyllene.


Det siste skuddet på stammen i den såkalte ”kampen mot vin” i dagligvare handelen er Eide Handel rett utenfor Tromsø.  I følge avisa Nordlys, så har de nå over 100 sorter øl. ”Synderen” for det, er det nye butikksjefen Robin Berntsen. Han kommer fra Mack Bryggerier, hvor han har hatt en fartstid på over 10 år som selger og salgssjef.
Han sier til Nordlys at det brede utvalget har ført til en markant økning av ølsalget og at satsningen de har gjort ikke kunne ha blitt gjennomført uten den store etterspørselen de nå opplever.
Han mener at de siste årene har vin vært veldig populært, men med et større øl utvalg, så vil folk veldig gjerne prøve forskjellig øl.
-Jeg har sett at folk bruker opp til en halvtime  for å se gjennom hyllene.
Nå mener Robin Berntsen det er på tide at folk som ikke er bereist i ølets verden, prøver ut forskjellige ølsorter – også når de skal spise.
– Folk er ikke like flink til å eksperimentere med ulike ølsorter til mat.
Jeg håper at flere dagligvarebutikker tørr å satse like bredt som Robin Berntsen og Eide Handel. De viser jo at den satsningen fungerer.
Eide Handel. Foto:Bjørn Lockertsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar