onsdag 5. desember 2012

Desembersalg på Vinmonopolet


Hver måned har Vinmonopolet salg på noen av sine varer. Også kalt prisjustering.

I følge Christopher Sjuve på klikk.no er det denne gangen mer enn 200 varer som er satt ned. Men, vær kjapt ute, for disse varene forsvinner fort fra hyllene.  Av vin, så er det noen riktige godsaker. De jeg ville lagt i min handlekurv, er blant annet Trittenheimer Altärchen Riesling Eiswein.  Tidligere koste den kr 359, nå 149.  En helt genial dessertvin. 




Også en Champange som er velverdt å prøve, er  Telmont Grand Couronnement Blanc de Blanc. Prisen er nå satt ned til kr. 199. Tidligere kostet disse dråpene 439 kroner.
Av rødviner finnes det mye godt. Blant annet en, Tenuta di Fessina Erse Etna Rosso 2009 som er satt ned med  hundrelappen til kr.105.  En annen som jeg så absolutt ville prøve, er Marques de Monistrol Platinum Gran Reserva 2005. Den er satt ned med 200 kroner og koster 150 nå. Tror ikke den kan kjøpes billigere noen andre steder i verden.  Tilslutt ville jeg også ha lagt en av mine favoritt hvitviner i kurven. Nemlig Leitz Rüdesheimer Berg Rottland Riesling Trocken 2011. Den er bare satt ned med en 10 krone, men den kommer fra en av verdens beste rieslingmarker.
Av maltwhisky så finnes det Miltonduff 1984 27yo til 1080,- kroner. Den har kostet 300 kroner mer, men jeg vet ikke om det er et bra eller dårlig kjøp. Jeg er ikke noen stor whisky drikker.
For å sjekke alle to hundre tilbudene, kan du klikke her ,



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar